7.00 - 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI :
zabawy twórcze / dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/, praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka, przygotowanie pomocy do zajęć, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem/.
8.30 - 8.45 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA:
czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8.45 - 9.15 ŚNIADANIE:
kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
9.30 - 11.00 ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH , ZGODNYCH Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
11.00 -12.15 AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA / w sali lub ogrodzie /:
zabawy i gry sportowe /ćwiczenia kształtujące postawę /,
spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie/,imprezy okolicznościowe.
12.15 - 12.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU:
doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
12.30 -13.00 OBIAD:
ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
13.00 –14.45 ODPOCZYNEK POOBIEDNI:
Dzieci młodsze:leżakowanie- słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej,
Dzieci starsze: zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/,zajęcia dodatkowe.
14.45 - 15.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU:
czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
15.00 - 15.30 PODWIECZOREK:
kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
15.30 - 17.30 ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA:
integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka /kompensowanie deficytów
rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym/,
obserwacje przyrodnicze /w sali i w ogrodzie /.